Arbete i december

Under julledigheten passade jag på att arbeta med bilen mitt emellan alla andra bestyr. Jag har fortsatt med stålborste och slippapper på de inre delarna av chassit och så har jag lyft av taket. Jag upptäckte fläckar längs innertakets sidor som tydde på att det läcker in något så jag bestämde mig för att ta loss det. Det ska ju ändå målas om tänkte jag.

Innertaket såg ganska bra ut men det visade sig att skumgummit var genomruttet och föll sönder i smulor så att tyget lossnade i stora sjok. Här en bild på hur det gamla innertaket skrapas bort. Nu funderar jag på om jag ska köpa tyg och sy ett eget innertak eller om jag ska köpa ett nytt hos CTA?

Det postiva är att takramen i princip är utan rost. Så det ska bara skrapas rent och målas om.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0