När blir du färdig?

När beräknar du att bli färdig är en fråga alla ställer.
-Tja, kanske i år eller mest troligt nästa år svara jag då lite svävande.

Arbetet går stötvis frammåt, det är svårt att beräkna. Ibland kan små saker som man tror bara ska ta en kort stund ta mycket mera. Som dagens arbete med att lacka klart tröskeln jag svetsat med Body, och att lacka en innerskärmsplåt med lite underredsmassa. Borde inte ta mer än en kvart eller? Men bara att bengla upp och ner en sovande padda på pallbockar kräver en del logistik och olika moment för att sen få loss domkraften ur magen på den... Gör man det dessutom i ett trångt skjul fyllt av andra karossdelar så vips har det gått några timmar...







jag har skjutit de stora utgifterna frammåt men nu är det snart dax för lackering av vissa delar i alla fall, först och främst taket. Framskärmar och dörrar måste passas in för att se att plåten är rak och när jag kommer till bakre delen och bakskärmarna finns det kvar en del svets och rostlagning. Troligtvis måste jag få tag på friskare bakskärmar än jag har nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0