Starr

Celie får sin starr åtgärdad. Rena operación milagro!

 

Ny fas

Med mekanik, hydraulik och chassi i skapligt skick var det dax att inleda en ny fas i projektet, karossers. Därför provmonterades framskärmar och dörrar idag och jag gick igenom skicket noggrant. Tyvärr lämnade skicket en del att önska. Inte för att det var rostigt, för det är det inte men för att rostlagningarna lämnar en hel del övrigt att önska både på utsidan och insidan av delarna. Jag blir därför tvungen att skaffa reparationsplåt och göra om en hel del av arbetet. Det kommer att ta tid, nu är jag osäker på om jag ens hinner bli färdig till nästa år. Men jag ser det som en utmaning. Nytt hantverk art lära sig!


Omstart

Bensintanken jag gjort vid visade sig vara till en DS utan insprutning. Det saknades en anslutning. Jag bestämde mig för att göra om min tank istället för att leta efter rätt modell eftersom det förmodligen skulle gå snabbare så jag svetsade dit ett tredje rör. Egentligen är det skillnad på IE tanken inuti också men jag tror det kommer funka bra ändå. Nu ligger tanken nedsänkt i chassiet och nya bensinledningar är dragna till pump och retur.


Kyl och värdesystem klart

Nu har jag kopplat ihop kupévärmen med kylsystemet. Jag har bantat ner kupévärmen till fransk standard genom att ta bort två av värmeelementen. Bilen kommer ändå inte köras på vintern.


Angreppspunkt

Att återuppta arbetet med bilen efter ett längre uppehåll låter sig inte göras så enkelt. Jag har försökt med olika angreppsätt i en dialog med bilen. Ska jag börja här? Non! Ska jag börja där? Non. Det här då? Non. Vad ska jag göra då? Je ne sais pas.
Till slut kom vi ändå överens om att jag skulle börja med kylsystemet och koppla ihop det med kupéfläkten som här nedan syns isärtagen. Speciellt fascinerad är av den röda stjärnan som någon målat på fläktmotorn. En revolutionär fabriksarbetare?


RSS 2.0