Underredet

Har börjat ta mig an underredet. Dels med vinkelslip för att äya ner de svetsfogar som den förre renoveraren lämnat i form av droppande strängar, dels med att skrapa bort gammal underredsmassa. Under bitumenlagret verkar det ligga ett millimetertjock lager av någon spackelliknande massa.



Få styr på paddan

Alltid kul när man kan inviga en ny funktion på bilen. Nu kan man äntligen snurra på ratten och få hjulen att vrida på sig!







Ännu är inte hydrauliken inkopplad. Men det blir nästa steg.

Drivaxeldamasker

Med påskledigheten kom äntligen tillfället att sätta giång med bieln igen! Det har mest blivti lite småpyssel här och där. Som en trevande start. Börjar därför med att berätta om nåt jag inte gjort. Byte av yttre drivaxeldamasker.

Ny hade innhandlats och arbetet påbörjades. Jag insåg dock snart att den inre driknuten måste frigöras och tas isär. I mitt jordiga garage innebär det en stor risk att sand kommer in i drivknuten och då skulle bytet av damasken orsaka större skada än den åtgärdar. Den yttre damasken är halvöppen och därför inte så viktigt. Det hela fär vänta tills jag behöver byta den inre och jag har ett renare ställe att arbeta på.

På den högra sidan där damasken fallit sönder helt kommer jag försöka mig på en ful-lösning istället så länge.



RSS 2.0