Slangar

Det är väldigt många slangar på en Citroën DS 21 IE, slangar till kylaren förstås, slangar till hydrauliken och slangar till bränsleinsprutningen kors och tvärs. Det blir ganska trångt i motorutrymmet.

Idag har jag monterat på vattenslangarna. Jag fick först montera av generatorn för att komma åt. Metallröret i mitten snoffsade jag till med sandpapper och sprayburk.

en del av komponenterna i motorrumet kommer att se nya ut, andra framför allt de som ligger längst ner kommer fortsätta att vara lite skabbiga och rostangripna. Det får va så även om det inte är helt konsekvent.



Slangen som går ut till vänster i bild ska gå till värmeelementen för kupén, dessa har jag inte monterat än. Slangen som pekar uppåt ska gå till expansionskärlet. Det är en av de delar jag ännu inte hämtat hos den förra ägaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0