Vårtecken!

Nyss hemkommen från en lång resa i Karibien är det dags att ge sig ut i skjulet för att meka, solen skiner och temperaturen kryper sakta över nollstrecket.

Dags att testa den nya vinkelslipen som jag köpte på Biltema i januari... Biltema är min och min sambos tempel. Helgedomen vi alltid åker till när vi är på besök i Malmö. Inte ett ont ord skulle falla på mina läppar om Biltema. Här finns allt man kan önska sig. Billiga verktyg, fritidsprylar, maskiner... ingen annan affär är så rolig att besöka. Biltema är ljuset i mörkret, här kan man lösa alla mekarproblem...

Vinkelslipen dog efter knapp en timmes mekande. Illaluktande rök kom ur dess motorchassi och kraften sinade bort.



R.I.P.

Jag vet inte om Biltema kommer att förstå hur allvarligt det här är. Det handlar inte om en vinkelslip. Det handlar om våra framtidsdrömmar, om krossade förväntningar och sviket förtroende. Kommer vi kunna återvända till Biltema?

Tålamodet låter inte vänta på sig. Jag åkte in till Jula i Växjö och köpte en ny vinkelslip. En Bosch.
Imorgon fortsätter arbetet med chassit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0