Främre delen av chassiet 2

Dags för lite uppdateringar:

Främre delen har nu blivit målat. För att göra det riktigt ordentligt skulle jag lyft ur motorn men det går tyvärr inte. Men nu har i alla fall det jag kommer åt blivit rostskyddat. 


Jag har läst på flera forum att hammarlack inte är bra på bilar och jag blev lite orolig eftersom det är det jag använt på chassiet. Efter lite efterforskning så kom jag fram till att anledningen är att hammarlack innehåller silikon och det gör att man inte kan måla över hammarlack med annan färg eftersom den inte fäster. Men det hade jag ju inte tänkt göra så det är ok väl ok. På karoserin däremot hade det inte varit bra. Underredet ska skyddas med ett lager bitumen också så att för det ska fästa ska jag använda en annan lack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0