Välkommen till min nya blogg!

Den Här bloggen kommer att handla om renoveringen av min DS 21 IE

I september 2008 köpte jag min första bil. En Citroên DS injection electronique. Ända sedan 11-års åldern har detta varit min drömbil.  Men tyvärr har jag inte råd att köpa en gudinna i bättre bruksskick, så det fick bli ett renoveringsobjekt istället.

Paddan inhandlades i Hovmantorp, där den legat och väntat sedan 1984 och fraktades hem till Åryd i två omgångar. Först ett släp med alla lösa delar, inredning, dörrar, motorhuv, baklucka, kromlister... Och nån vecka senare själva chassit med biltransport.

Med ytterst begränsad erfarenhet av veteranbilsrenovering och obefintlig kunskap om just Citroën har jag nu påbörjat renoveringen. Men med gott tålamod och en utvecklad mekanisk intuition hoppas jag få henne på vägarna igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0