Bakhjulshydraulik

Då jag ändå är där passar jag på att gå igenom hydrauliken. Det är riktigt lätt att ta bort den bakre fjädringscyllindern. Den sitter enbart fast med en enkel skruv i sitt fäste. När systemet är trycklöst glappar cyllinder löst i sitt fäste, när det trycksätts så sitter det fast. Det har ibland skapat problem hos besiktningen...



Jag ska byta fjädringsdamasken och egentligen behövde jag inte lossa hela annordningen men det blir lättare att lacka sen.

I den här kompakta kompnonenten sitter hemligheten i paddans svävande gång, helt otroligt!



Tog mig en titt på bromscyllindern också som är väldigt enkelt uppbyggd av två kolvar som trycks ut mot bromsbackarna. Gummidamasken är i fint skick. Man anar ett visst slitage på kolvarna och cyllindern men jag tror det håller tätt ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0