Bränslerail

Lite ny och färsk bensinslang har köpts in på autoexperten för att restaurera bränslerailen. De gamla stumparna var stenhårda och hade torrsprickor så det var risk för läckage. Nylonslangarna däremot var bättre än jag först trodde och de får hänga med ett tag till, kanske tills jag har möjlighet att skaffa något annat av kopparrör.



I övre högra hörnet ligger de 4 spridarna, de har också fått nya slangstumpar och O-ringar. 3 av dem har serienummer som slutar på 003, men jag vill få igång bilen innan jag skaffar nya (se tidigare inlägg).

Tidningen? ETC!

Kommentarer
Postat av: Bloggtipsarna

Härligt projekt!



Vi tipsar om din blogg idag

2009-05-29 @ 21:04:19
URL: http://bloggtipsarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0