Svets av höger tröskel

Jag nämnde i gårdagens inlägg att höger tröskel såg ännu värre ut än vänster, jag var inte riktigt nöjd med måsskiten till svetsning och efter några timmars studerande på nätet och någon timmes övningssvets trodde jag att jag kunde göra det bättre. Så här såg det ut innan:


Plåten har nog slagit sig under svetsningen och det blev en spalt på över 1 cm mellan ny och gammal plåt....
Så jag satte kapskivan på vinkelslipen och "snittade" min bil för första gången!



Med plåten uppfläkt ser man resterna av orginaltröskeln. Reparationströskeln är gjord med 2 mm plåt så den är rejält tilltagen. Det blir inte som orginal men jag har beslutat mig för att behålla den tillsvidare. Om jag ska återställa bilen till orginalskick så kan det ta hur lång tid som helst.




Efter lite bändande och bankande så veks plåtbiten tillbaka igen (masonitskivan sågades till för att skydda bensin och oljeledningar från svetsstänk). Plåtarna svestades ihop kloss mot kloss igen. Och jag lyckades bättre än tidigare, tacka Internet för det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0