Sånt jag inte hade tänkt göra...

Det är lätt hänt att ens pretentioner höjs under renoveringen och man gör saker man inte hade tänkt från början. Golvet under bensintanken såg egentligen bra ut och jag hade inte tänkt renskrapa det utan bara måla om det.

Men om det var önskan att få veta exakt hur bilen ser ut i minsta detalj eller en växande vilja att göra allt noggrannt vet jag inte, i alla fall så hackade jag loss all bitumen därifrån för att förbereda för att göra plåtrent och börja om från början. Samma sak med hatthyllan. Här fanns ett tjockt lager bitumen under lacken som jag antar fungerar ljuddämpande.

Andra oväntade ställen jag hittat svart underredsmassa på är på insidan av bagageutrymmet, under lacken. Det ska visst vara så orginal, men jag vet inte om jag själv kommer göra så när jag målar om chassit, det känns lite bakvänt.

Med enkla verktyg hackar jag loss remsorna av bitumen.


Hatthyllan blir fri från ett tjockt lager bitumen. Här börjar uttagshålet för en högtalare synas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0